Młodzieżowy ośrodek wychowawczy w Sobótce

18.05.2018
Tradycyjnie jak co roku, w jeden z majowych piątków – 18 maja 2018 roku, odbył się rekreacyjny bieg „Rodzic i ja”. To już 7. edycja tego sportowego wydarzenia, które gromadzi w okolicach Domu Turysty „Pod Wieżycą” entuzjastów biegania w rożnym wieku. W tegorocznych zmaganiach uczestniczyło 76 przedszkolaków, 95 uczniów szkół podstawowych, 28 gimnazjalistów i 101 biegaczy pełnoletnich, w sumie 300 osób. Każdy z nich otrzymał pamiątkowy medal, a najmłodszy i najstarszy uczestnik dyplom. W doskonały klimat imprezy wprowadził zgromadzonych na starcie biegaczy występ karateków z lokalnego Klubu Karate Kyokushin, maskotka biegu Ślężysław, król Julian oraz Słowianki (wychowanki MOW w Sobótce) i Sierotka Marysia wraz z 7 krasnoludkami (uczniami Szkoły Podstawowej w Świątnikach). Biegacze mieli okazję posilić się przed i po biegu przepysznym ciastem, ciasteczkami, cukierkami oraz ekologicznym białym serem i jabłkami. Od początku istnienia imprezy wzięło w niej udział ponad 1000 osób, a przy jego organizacji pracowało 130 wolontariuszy. Serdeczne podziękowania należą się wolontariuszom, instytucjom, firmom i osobom prywatnym, którzy od lat wspierają to ważne dla środowiska lokalnego sportowe wydarzenie organizowane przez MOW w Sobótce i KB Sobótka.
Filmik dostępny w galerii/video.

11.05.2018
11 maja odbył się kolejny wiosenny bieg przełajowy. Udział wzięło 9 wychowanek. Pierwsze miejsce zajęła Lisowska Kinga z klasy II g, drugie miejsce - Emilka Karczewska z klasy VII, a trzecie - Iza Wojtacha z klasy III g. Gratulujemy!
1.05.2018
Dnia 1 maja dziewczęta, które pozostały w placówce, uczestniczyły w zajęciach plastycznych, na których dekorowały szklane pojemniki oraz w zajęciach kulinarnych, na których uczyły się przyrządzać pizzę.
25.04.2018
Dnia 25 kwietnia dziewczęta uczestniczyły w szkoleniu z pierwszej pomocy oraz szkoleniu z BHP w ramach projektu Nowa Perspektywa - Lepszy Start.
18.04.2018
W środę, 18 kwietnia, klasa I szkoły branżowej wraz z wychowawcami zwiedziła Zamek Książ, Palmiarnię w Wałbrzychu oraz zalew w Świdnicy. Dopisała piękna pogoda.
14.05.2018
W poniedziałek, 14 maja, sprzątałyśmy teren, na którym pod koniec tygodnia odbędzie się bieg "Rodzic i ja"
6-7.05.2018
W niedzielny poranek, 6 maja, w towarzystwie pani przewodnik Anny Litwin, wyruszyliśmy na spotkanie z przyrodą i atrakcjami turystycznymi Karkonoszy. Na początku, wyznaczonym szlakiem turystycznym, udałyśmy się do schroniska "Samotnia". Przestrzegając zasad zachowania się w PN podziwiałyśmy przyrodę KPN.Następnie korzystając z olbrzymiej wiedzy p. Ani, poznałyśmy historię Świątyni Wang w Karpaczu. Po zwiedzeniu Świątyni i przyległego do niej cmentarza, przejechałyśmy do Centrum Edukacji Ekologicznej Karkonoskiego PK w Szklarskiej Porębie. W Centrum Edukacyjnym, w oparciu o ekspozycję stałą, film edukacyjny i makiety multimedialne, poznałyśmy osobliwości przyrodnicze KPN. Zmęczone, pełne wrażeń dotarłyśmy do MOW w Szklarskiej Porębie. Jednym z elementów pobytu w ośrodku było wieczorne czytanie legend o Królu Gór - Karkonoszu. Następnego dnia w Leśnym Banku Genów w Kostrzycy brałyśmy udział w bardzo ciekawych warsztatach stacjonarnych i terenowych na temat leśnych roślin miododajnych, lesnych "domków" dla owadów oraz pracy pszczelarza i organizacji ula. Zwiedziłyśmy również wspaniałe arboreum znajdujące się przy Leśnym Banku Genów. Ostatnim etapem wyjazdu było zwiedzanie Parku Miniatur w Kowarach.
25.04.2018
W ramach realizacji projektu ekologicznego „Pszczoły ratujemy, Ziemię ocalić pomożemy” odwiedziliśmy pięknie kwitnący wisniowo – jabłoniowy sad. Nasz gospodarz, pan Wojciech Franaszczuk, wzbogacił naszą wiedzę na temat zakładania i pielęgnacji sadów owocowych oraz roli pszczół w zapylaniu drzew. Na koniec spotkania umówiliśmy się na jesienne zbiory i degustację owoców pochodzących ze ŚLĘŻAŃSKICH SADÓW.
21.04.2018
Chleby, bułeczki, precelki i ciasteczka, to wszystko dzieło naszych uczennic zdobywających zawód piekarza w ramach projektu „Nowa Perspektywa – Lepszy Start”.
18.04.2018
18 kwietnia klasa VII wyruszyła na wycieczkę śladami dawnych wierzeń Słowian zamieszkujących obszar Masywu Ślęży. Starożytne rzeźby kultowe: Mnich, Panna z rybą czy Niedźwiedź i dotyczące ich legendy zachęcały do zgłębiania historii okolic Sobótki. Wycieczka zakończyła się zwiedzaniem Muzeum Ślężańskiego. Największym zainteresowaniem cieszyła się wystawa „Przyroda Masywu Ślęży” oraz wystawa malarstwa Mariana Późniaka „Struktura przyjaźni”.