
Nowa Perspektywa
Projekt został zakończony 31 grudnia 2018 r.
Projekt „Nowa Perspektywa – Lepszy Start” (WDN – RPDS – 09.01.01-02-0058/16) jest przedsięwzięciem realizowanym w okresie od 1 stycznia 2017 do 31 grudnia 2018 roku, przez Województwo Dolnośląskie / Wydział Edukacji i Nauki, w ramach Osi 9 – Włączanie społeczne, Poddziałanie 9.1.1 – Aktywna integracja – konkursy horyzontalne. Jest projektem współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020.
Realizację zadań projektu w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Sobótce rozpoczęliśmy 2 stycznia 2017r. Wychowanki naszej placówki, które zakwalifikowały się do udziału w projekcie, zostały podzielone na 5 sześcioosobowych grup. Od początku stycznia bieżącego roku, poprzez udział w cyklicznych zajęciach, dziewczęta realizują następujące zadania projektowe:
zadanie 1 – Dolnośląski program usamodzielnienia – Trening kompetencji i umiejętności społecznych z zakresu zasad współżycia społecznego (savoir vivre w życiu codziennym);
zadanie 2 – Dolnośląski program usamodzielnienia – Trening kompetencji i umiejętności społecznych w zakresie alternatywnego spędzania czasu wolnego (prowadzenie własnego gospodarstwa domowego);
zadanie 3 – Dolnośląski program usamodzielnienia – Trening kompetencji i umiejętności społecznych w zakresie zarządzania budżetem domowym i oszczędzania (przedsiębiorczość i zarządzanie własnym budżetem domowym);
zadanie 3.1 – Wizyty w Banku PKO BP we Wrocławiu;
zadanie 4 – Dolnośląski program usamodzielnienia – Doradztwo zawodowe (szeroko rozumiane doradztwo zawodowe i badanie predyspozycji zawodowych);
zadanie 5 – Wsparcie dla rodziny w formie poradnictwa psychologicznego, pomocy w nawiązywaniu współpracy z podmiotami pomocowymi oraz poradnictwa prawnego i rodzinnego;
zadanie 7 – Kursy umiejętności zawodowych – zawód cukiernik;
zadanie 8 – Warsztaty z zakresu integracji i budowania partnerstwa w grupie;
zadanie 9 – Warsztaty z zakresu stresu i metod radzenia sobie z nim;
zadanie 10 – Poradnictwo psychospołeczne – Warsztaty z zakresu agresji i metod radzenia sobie z nią;
zadanie 11 -Trening kompetencji i umiejętności społecznych z zakresu edukacji mediacyjnej i rozwiązywania konfliktów;
zadanie 12 – Trening kompetencji i umiejętności społecznych z zakresu postaw asertywnych;
zadanie 13 – Trening kompetencji i umiejętności społecznych w zakresie autoprezentacji;
zadanie 15 – Zajęcia o charakterze terapeutycznym – hipoterapia;
zadanie 16 – Zajęcia o charakterze terapeutycznym – zooterapia;
zadanie 17 – Zajęcia o charakterze terapeutycznym – arteterapia;
zadanie 18 – Floroterapia z elementami fotografiki;
zadanie 19 – Zajęcia o charakterze terapeutycznym – terapia przez dramę – zajęcia teatralne;
zadanie 20 – Zajęcia o charakterze terapeutycznym – terapia przez muzykę – zajęcia muzyczne;
zadanie 22 – Treningi w zakresie przeciwdziałania zachowaniom ryzykownym – warsztaty dotyczące środków psychoaktywnych (w tym uzależnienia od internetu);
zadanie 23 – Treningi w zakresie przeciwdziałania zachowaniom ryzykownym – warsztaty dotyczące cyberprzemocy;
zadanie 24 – Treningi w zakresie przeciwdziałania zachowaniom ryzykownym – warsztaty dotyczące zachowań autoagresywnych;
zadanie 25 – Treningi w zakresie przeciwdziałania zachowaniom ryzykownym – warsztaty dotyczące intymności człowieka;